kehilangan

Assalammualaikum dan salam sejahtera :)

kehilangan ini mempunyai erti yang tersendiri oleh setiap individu.
kehilangan salah seorang Ahli keluarga telah membuat kita berasa sedih .

saya juga pernah rasa kehilangan orang yang tercinta ..
begitu juga keluarga saya .. tetapi Alhamdulillah telah jumpa semula alhi keluarga saya ..

pada beberapa minggu yang lepas .. ketika didalam masjid
belum sempat saya membuka pintu kereta kakak saya telah pergi meninggalkan saya ..
tetapi dia pergi hanyalah untuk mencari tempat letak kereta saja ..
tak sampai setengah jam saya tak berada dalam kereta itu .. mama saya sudah panik
dalam keadaan itu tiba-tiba saya muncul disebelah mama dan hampir saja nak kena marah --'
dalam perjalanan pulang mama bersyukur kerana saya telah dijumpai semula

sesampai saja di rumah mama terus beritahu ..mama tak nak kehilangan kali kedua ..
okay fiea faham sangat keadaan mama masa tu ..
kehilangan yang pertama telah membuat mama fobia

kisah bermula
pada tahun 1980-an kakak saya telah hilang di melaka .
ketika itu mak dan ayah saya membawa kakak saya berjalan2
setelah beberapa lama berjalan , baru mama sedar yang kakak hilang di sisi dia
hampir 3 jam juga mama carik akhirnya kakak dijumpai di dalam kota A famosa itu ..
mama bersyukur sangat ..

mama kata itulah pengalaman yang sangat menakutkan

waktu dulu kalau hilang anak insyaAllah akan dijumpai ..
tapi kalau sekarang? kadang2 baru 5 minit sudah tidak dijumpai
tetapi hanya Allah sahaja yang tahu .

kita hanya mampu merancang tetapi Allah yang menentukan
jagalah anak or adik berradik kita jangan sampai hilang ...
itulah darah danging kita
jangan sia-sia kan :)

No comments: